5 metrekare ile başladı, 5 bin metrekareye ulaştı,

Yurtdışında araştırıyor, Türkiye'de geliştirip üretiyor. İtalya, Fransa ve Almanya'dan ithal şeflerle Türk damak tadını yansıtan, Türkiye'de henüz üretilmemiş ürünlerle piyasaya girmeye hazırlanıyor. 5 metrekarelik pastanesi gibi küçücük yaşında, henüz 9'undayken koyduğu "50 bin metrekarelik yerde üretimimi gerçekleştireceğim" hedefine günden güne yaklaşıyor. Bugün Iglo, Pınar, A 101 Marketler Zinciri, İzmir'deki beş yıldızlı otellerin ana tedarikçiliğini üstlenirken, ürettiği dondurulmuş gıda ürünlerinin makinelerini de kendisi imal ediyor… Azmin ve başarının adı: Fikret Yıldız… Türkiye'de dondurulmuş gıda sektörünün en başarılı markaları arasında yer alan Metropol Un Ürünleri'nin kurucusu Fikret Yıldız, 5 metrekarelik dükkanında başladığı üretim yolculuğuna bugün 5 bin metrekare kapalı alanda yıllık 35 bin ton üretim kapasitesi ile devam ediyor. 1993 yılında kurulan, 1998 yılında ise endüstriyel üretimle imalatına devam eden Yıldız, üst üste yaşanan krizlere rağmen milyonlarca liralık yeni yatırımları ile büyümesini sürdürüyor. Türkiye'nin önde gelen markalarının ve zincir marketlerinin ana tedarikçisi olan Yıldız'ın ürünleri, birbirinden farklı şehirlerde hizmet veren 5 yıldızlı otellerde milyonlarca kişi ile buluşuyor. Alanında dünyanın önde gelen fuarlarına katılan Yıldız, yurtdışında edindiği izlenim ve bilgilerini, kendi üretim ayağında hayata geçirirken, Almanya, Fransa ve İtalya'dan getirtmeye hazırlandığı 'ithal şefler' ile de yeni tatları sofralarımıza getirmeye hazırlanıyor. Tüm bu başarıların yanına bir de kendi makine üretimini ekleyen Yıldız, firmasında imal 5 ile başladı, 5 bin metrekareye ulaştı, hedef: 50 bin metrekare Atatürkorganize 48 Meryem Fulya YAZICIOĞLUettiği dondurulmuş unlu gıdaların otomasyon sistemini de gelişmiş Ar-Ge ekibi ile birlikte hazırlıyor. Makine üretim bölümünden çıkartılan makineler, gıda üretim alanına girerek üretim her aşamasına Yıldız imzasını atıyor. 5 metrekareden 5 bin metrekareye uzanan, 50 bin metrekareyi ise hedef olarak belirleyen Fikret Yıldız, Atatürk Organize Haber Dergisi ile üretim yolculuğunu paylaştı. Birbirinden farklı alanlarda yoktan var ettiği başarılarla yoluna devam eden Yıldız, üretimle geçen 19 yılını şöyle özetliyor: "Unlu mamul üretimine 9 yaşında başladım. Askerden döndükten sonra mesleğimi geliştirmek adına İstanbul, Bodrum ve İzmir'deki oteller başta olmak üzere 5 yıldız otellerde pastane şefliği yaptım. 3 yıl süren kendimi geliştirme sürecinin ardından İzmir'de Kemeraltı'nda, Yenişehir'de, Karabağlar'da açtığım dükkanlarda üretim ve satışlarımızı sürdürdük. 1996 yılında yaptığım araştırmalar sonucunda unlu mamul sektöründen endüstriyel unlu mamul sektörüne geçerek, dondurulmuş unlu mamul üretimine başlamaya karar verdim. Bugün, üretimimizi biraz daha çeşitlendirip değiştirerek yolumuza devam ediyoruz. Son 4 yıldır bir çok makinemizi kendi Ar-Ge'mizle üretiyoruz. Fabrikamızın 400 metrekarelik bir bölümünü makine üretim atölyesi olarak ayırdık ve burada ürettiğimiz makinelerimizi unlu gıda mamüllerimizi imal etmekte kullanıyoruz. İzmir'de ve İstanbul'da birçok unlu mamul üreticisine de teknolojik destek veriyoruz. Edindiğimiz bilgi, bizde saklı kalmıyor." Üretime başladığı yıllarda kendisi ile birlikte çalışan elemanlarıyla yoluna devam ettiğini vurgulayan Yıldız, kurulduğu yılların hemen arkasından yaşanan ekonomik krizlere karşı durarak büyümesini sürdürmelerini ise şöyle yorumluyor: "Şirketin sermayesini şirkete harcıyoruz ve doğru firmalarla çalışıyoruz. Ekonomik kriz dönemlerinde bile yatırımlarımıza devam ettik. Türkiye de beşinci yılında kapanan şirketlerin sayısı yüzde 70 civarında. 10'uncu yılına giren firmaların ise yüzde 20'si ayakta kalabiliyor. 10'uncu yılı aştıktan sonra ise şirketlerin çoğu büyümeye gidiyor. İlerleyen dönemlerde halka açılma düşüncemiz var. Bu konuda alt yapı çalışmalarımız devam ediyor. Amacımız şirketimizi halka açarak tamamen kurumsallaşmak." Mahalle börekçisi geliyor Yurtdışında yaptığı araştırmaların ardından özellikle unlu gıda sektöründe alanlarında öncü ülkelerin ürünlerini incelediğini bildiren Yıldız, Almanya'da ekmek, Fransa'da pastacılık, İtalya'da makarnacılık üzerine çeşitli çalışmalar yaptığını söyledi. Bu ülkelerdeki inovatif çalışmaları Türkiye'ye getirmeyi planladığını açıklayan Yıldız, kısa süre içerisinde 'Mahalle Börekçisi' markası altında açmaya hazırlandığı şubeler ile İzmir'de başlayıp, İstanbul'da devam edecek yeni çalışmalarının da müjdesini verdi.